CF retail
Inspireert en bouwt aan onderscheidende winkelconcepten

Winkeliers moeten weer theater gaan maken – CF retail in Fashion United

19-04-2012 door

CF retail in Fashion United door Stephanie Broek – 10 april 2012

Wees verrassend en onderscheidend op je ‘hotspots’

De eerste vraag die retailers zich in deze kwestie moeten stellen: bied ik voldoende  onderscheid op het gebied van beleving ten opzichte van mijn concurrent? Wat is beleving eigenlijk voor mijn klant en wat zou het kunnen zijn? Als je weet welke unieke ervaring jij kunt bieden, is een van de belangrijkste facetten om beleving te creëren op zoek gaan naar de ‘hotspots’ in je winkel.

Dat kun je het beste doen door je eigen ‘Google Analytics’ te zijn. Loop door je winkel zoals ene klant dat zou doen, onderzoek langs welke ‘hotspots’ hij of zij komt en definieer die punten. Die ‘hotspots’ zijn belangrijk om frequent te wisselen, omdat ze een belangrijk onderdeel vormen van de totaal beleving. Probeer op die punten zo verrassend en onderscheidend mogelijk te zijn, bijvoorbeeld door een vintage meubelstuk neer te zetten of een iPad te plaatsen waarop de consument een modeshow kan bekijken.

Tot slot; Betrek vooral je personeel bij de zoektocht en het onderhouden van de ‘hotspots’, dan heeft het meer slagingskans.

Lees hier het volledige artikel uit de Fashion United; ‘Winkeliers moeten weer theater gaan maken’ en neem kennis van de GRATIS tips van maar liefst vijf retaildeskundigen.

 

    

 

 

 

Tags: , , , , , , ,