CF retail
Inspireert en bouwt aan onderscheidende winkelconcepten

TRENDS DUTCH DESIGN WEEK #11

23-10-2011 door

De Dutch Design Week vierde dit jaar zijn 10-jarig jubileum. En dat was te merken. Een jubileum jaar boordevol met hoogtepunten en successen. In tegenstelling tot vele andere events waren er dit jaar meer belangstellenden dan ooit en kwam de teller aan het einde van de DDW op maar liefst 180.000 bezoekers terecht.

Met de mogelijkheid om je eigen route te personaliseren via de DDW website, in stijl rondgereden te worden door een heuse Mini met chauffeur of gebruik te maken van een fiets om zelf eenvoudig de afstanden tussen de events te overbruggen. Een echte happening voor jong en oud.

De DDW speelde zich ook dit jaar af over een periode van een hele week met maar liefst 300 events verdeeld over 65 verschillende locaties in en rondom Eindhoven.

Kortom er was teveel te zien en te ervaren om in een verslag te delen. Dit verhaal herbergt slechts een eerste overview. Mocht je  interesse hebben in het uitgebreide verhaal en de beelden neem gerust contact op met Carin Frijters, CF retail.

De trends; ambacht, oog voor de natuur en zintuigelijkheid waren tijdens de DDW 2011 in overvloed aanwezig.

Aan dit artikel is onder andere aandacht besteed op www.crisp-stylisten.nl

 

                      

——————————————————————————————————————————————- >

TRIGGER COGNITIVE DEVELOPMENT

De favoriet van CF retail tijdens de Dutch Design Week 2011 was, de materialenbeer van Makiko Shinoda. 

Voor een gezonde cognitieve ontwikkeling moeten onze zintuigen vanaf jonge leeftijd geprikkeld worden. Doordat de kindertijd tegenwoordig steeds meer vanachter een computerscherm wordt beleefd kan een kind vervreemd raken van zijn zintuigen, zo gelooft Makiki Shinoda. Hier schiet de materialenbeer te hulp. Ieder lichaamsdeel is gemaakt van een ander natuurlijk materiaal om verschillende zintuigen te prikkelen. Het ene oor is zwaar, het andere licht. De kop is gemaakt van poreus leer zodat grijpgrage vingertjes er in de loop van de tijd hun stempel op kunnen drukken. De romp is uit kampferhout gesneden; hij voelt glad aan en heeft een sterk medicijn-achtige geur. Alle materialen zijn onbehandeld zodat het kind in de meest pure vorm met de materialen in aanraking kan komen.

Kijk voor meer informatie op www.makikoshinoda.com

—————————————————————————————————————————————– <

Tags: , , , , , ,