CF retail
Inspireert en bouwt aan onderscheidende winkelconcepten

‘THE STAGGERING WONDERS AT WE’

01-09-2010 door

Column ‘Verwonderen bij WE‘ in Second Sight

Verwonder je net als ik over het laatste nieuwe concept van WE in Nijmegen.

Het interieur is ontworpen door het Japanse wonderkind Masamichi Katayama, oprichter van Wonderwall interieurdesign. Masamichi heeft naast meubel, verlichting ontwerpen, tv- studios ook diverse retail concepten op zijn naam staan. Volgens kenners is hij subliem en draagt hij niet voor niets de titel ‘ongewoon slim’ te zijn qua design en vormgeving. Hij wil omgevingen creëren die het onbewuste raken van de toevallige voorbijganger en vooral van de consument. Zijn werk wordt omschreven als ‘consumertainment’. Hij wil werken zonder kaders en bezig zijn met mogelijkheden in plaats van met onmogelijkheden. Colette concept store, Dean& Luca, Nike maar ook Uniqlo gingen WE voor.

Een geheel nieuwe start in 2010 voor WE. Verwondering, mooie maar vooral zeer eigentijdse stappen van een mainstream retailer die vragen om verdere doorontwikkeling. WE Fashion heeft circa 230 winkels en is vertegenwoordigt in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg en Zwitserland.

Dit artikel is onder andere geplaatst in consumenten trendblad Second Sight. Download hier het volledige artikel.

Tags: , , , , , , , , ,