CF retail
Inspireert en bouwt aan onderscheidende winkelconcepten

RetailTheater Event: FLUIDE RETAIL

28-04-2019 door

Ontdekken, ervaren, creëren en kopen

In fysieke winkelomgevingen gaan bezoekers zelf bepalen wat ze ervaren: door (virtuele) interactie regisseert hij als het ware zijn eigen voorstelling in jouw retailtheater. Fluïde retail heet dat, en Carin Frijters is overtuigd van de kracht van deze vorm. “Unieke ervaringen en oprechte verhalen maken dat producten zichzelf verkopen.”

Bezoekers van fluïde retailomgevingen doen unieke sensorische ervaringen op. Dat kan zorgen voor sterk geladen inzichten en overtuigingen over de waarde achter een merk of product. In aankoopbeslissingen zal dit soort informatie zeker een rol spelen.

Naarmate de online wereld groeit neemt de behoefte aan fysieke, werkelijke ervaringen toe. We willen ruimtes waarin we ons kunnen verwonderen, die ons meenemen in een andere wereld. De bijzondere ervaringen die dit oplevert zijn het waard om vervolgens – online of offline – te delen met anderen.

Ontdek het zelf
De verwondering die fluïde ruimtes oproepen ervaar je in alle zintuigen. Bij een goed interactief ontwerp beïnvloedt de bezoeker zélf wat er gebeurt – wat hij ziet, voelt, hoort of ruikt – en wordt hij uitgenodigd om verder te kijken en te ontdekken.

Wereldwijd zijn het musea die voorop lopen in deze ontwikkelingen, maar retail is flink bezig met een inhaalslag.

Wil je hier graag meer over weten? Kom dan naar het retailevent Fluide Retail van RetailTheater op maandag 20 mei in de Vechtclub Xl in Utrecht.

De sprekers zijn niet de eerste de besten; Els den Dekker, Head of Visual bij de Bijenkorf, Arjan van Zeumeren ondernemer en Designer bij PAN branding, Bart Business Designer bij Jungle Minds en Carin Frijters, Regisseur van Winkelbeleving bij RetailTheater.

Kom je ook? Voor de prijs, 34,- euro exclusief btw, hoef je het niet te laten. Bekijk hier het programma en bestel een ticket.

Tags: , , , , , , , , , , , ,