CF retail
Inspireert en bouwt aan onderscheidende winkelconcepten

Retail Visie mensen maken de stad

10-11-2011 door

thema DE KUNST VAN HET VERLEIDEN

CF retail heeft aan de 2de editie van Retail Visie een bijdrage geleverd. De kunst van het verleiden draait niet alleen om het creëren van aantrekkelijke steden.   Het begint bij de basis: hoe verleid je de consument? Klik op onderstaande icoon en lees het artikel, CF retail en 11 andere marktpartijen aan het woord.

Het 132 pagina’s tellende business magazine Retail Visie is op woensdag 14 december gelanceerd bij Sugar City in Halfweg. Het uitgeefinitiatief is een journalistiek antwoord op de noodzaak voor belanghebbenden in steden om in deze moeilijke tijden met elkaar gezamenlijk na te denken over hoe steden aantrekkelijker kunnen worden voor mensen om te wonen, werken en winkelen. Het blad wordt in een oplage van circa 6000 exemplaren verspreid onder ontwikkelaars, beleggers, planologen, centrum managers, city marketeers, wethouders, verhuurders en retailers in Nederland. Een los exemplaar kost € 12,95 en is te bestellen op Retailvisiemagazine.nl.

Er was tot op heden nog geen Nederlandstalig multimediaal kennisplatform dat vanuit het perspectief van de retailer kijkt naar de stad vandaag en morgen         en stedelijke ontwikkelingen en trends. Dit terwijl er een grote behoefte is bij alle partijen om beter te luisteren en van elkaar te leren. Retail Visie laat in woord en beeld zien hoe een dergelijke samenwerking in combinatie met een klantgericht strategie kansen creëert voor vernieuwing en vitalisering van steden. Het business magazine, dat halfjaarlijks verschijnt, is de eerste van een serie activiteiten onder het uitgeefmerk Retail Visie. In 2012 zullen er onder meer workshops, talkshows en roadshows naar steden worden georganiseerd.

Het magazine heeft de uitstraling van een publieksblad omdat het lezersgroepen wil ‘verleiden en inspireren’, stelt Erwin Asselman van Public Space Media, tevens uitgever van de titels VG Visie en NL Visie. In het nummer staan de creativiteit, het ondernemerschap en de daadkracht stakeholders in steden centraal. Het openingsverhaal gaat over het relatieve succes van city marketing. Daarnaast zijn er portretten van succesvolle (retail)ondernemers en trendprofielen van steden Londen, Breda, Eindhoven en Kopenhagen. Verder biedt het blad analyses over de groeiende winkelleegstand in Nederland, de herontwikkeling van het winkelcentrum Hoog Catharijne en de Amerikaanse winkelketen Abercrombie & Fitch.

Het blad is gemaakt vanuit het perspectief van de moderne retailer die weet dat een goede mix van beleving, ontmoetingen en formats een stad aantrekkelijk maakt en zorgt voor dynamiek. Het winkelaanbod is slechts een van de attracties van de stad naast de woonomgeving, voorzieningen, culturele aanbod, avondleven, evenementen, esthetiek en woonattracties.

 

Tags: , , , , , , , , ,