CF retail
Inspireert en bouwt aan onderscheidende winkelconcepten

RETAIL 3.0 – maak het verschil met je winkelconcept! (training)

20-03-2019 door

In de cursus RETAIL 3.0 leert retailexpert Carin Frijters je in een overzichtelijk aantal lessen hoe de stenen winkel bestaansrecht kan hebben. Nu, maar zeker ook in de toekomst. Ze neemt je mee langs de belangrijke thema’s die een rol spelen bij het ontwikkelen van een onderscheidend (winkel)concept.

Heb je weinig tijd maar wil je wel bijblijven in het retailvak en op de hoogte zijn van alle do’s en don’ts om je consument te boeien en vooral te binden, dan is dit een geweldige kans voor je!

KOM VRIJBIJVEND KENNISMAKEN
De nieuwe RETAIL 3.0 editie start in Nederland op 24 september van 10.00 uur tot 12.00 uur met een gratis proefles op een locatie in het midden van het land. Wil je daar aan deelnemen mail carin@retailtheater.nl en meld je aan.

Les 1. TRENDS EN CONCEPT
Trends bepalen, geven richting aan onze toekomst en bieden daarmee structuur en houvast. Ze geven kwalitatieve verschuivingen vorm, veranderingen in het gedrag van consumenten, en ontzenuwen vaak letterlijk de drang om alles te behouden zoals het is. De nieuwe keuzes moeten immers wél commercieel haalbaar en schaalbaar zijn. Typisch retail 3.0 dus.

Les 2. CONSUMENT EN KLANTREIS
Welke kant beweegt de hedendaagse consument op, is klantentrouw zeldzaam en hoe kun je dit tij keren? Wat zijn behoeften zijn, wat hem drijft, hoe hij ‘zapt’ en welke trends je daarin ziet. Maar ook wat zijn stijlvoorkeur is en welke waarden daaraan ten grondslag liggen. Voordat klanten op pad gaan hebben zij steeds vaker al een deel van de klantreis afgelegd. Je gaat met deze inzichten aan de slag, wordt bewust van de werking van ‘touchpoints’ en ontdekt hoe je binnen jouw concept echt het verschil kunt maken.

Les 3. ONTWERP EN STYLING
Zonder de juiste vormgeving is een goed retailconcept niets meer dan een mooi idee. Het gaat over de grote lijnen binnen de fysieke ruimte, de vaste elementen en het belang van flexibiliteit.

Les 4. MERCHANDISE EN DE INZET VAN ZINTUIGLIJKE STIMULI
Wist je dat 70- tot 80% van de aankoopbeslissingen plaatsvindt op de winkelvloer? Dáár liggen de kansen. Hoe voeg je waarde toe door de juiste inzet van de verschillende zintuiglijke stimuli en het samenspel ertussen? Merchandise wordt ook wel gezien als de stille verkoopkracht. Maar wat zijn daarbij de do’s en de don’ts?

Les 5. PHYGITAL RETAIL
Echt niet iedereen moet starten met een webshop. Maar waar moet je met jouw concept wel zichtbaar zijn online? De shopper van nu winkelt ‘hybride’ en stelt voor iedere klantreis weer een nieuwe mix van kanalen en middelen samen. Welke rol vervult jouw winkel in deze reis? En hoe zorg je dat je niet een tussenstation, maar de daadwerkelijke eindbestemming bent? Een van de antwoorden is ‘phygital retailing’, waarbij fysieke en digitale kanalen samenvloeien tot één totale retailbeleving, die klanten trekt, betrekt, informeert en converteert.

VOOR WIE?
De cursus RETAIL 3.0 is bedoeld voor iedereen die onderscheid met zijn (winkel)concept wil neerzetten voor zijn klanten en echt het verschil wil maken: retailers, fabrikanten, formule- en marketingmanagers, ontwerpers, visualmerchandisers, stylisten en alle andere winkelbouwers.

DATA EN LOCATIES
De cursus start dit voorjaar op 15 februari 2019. In totaal op vijf verschillende vrijdagen van 13.00 tot 17.00 uur. Deze dagen vinden allen plaats op verschillende inspirerende locaties in Nederland.

Les 1. TRENDS EN CONCEPT – dinsdag, 8 oktober 2019

Les 2. CONSUMENT EN KLANTREIS – dinsdag, 22 oktober 2019

Les 3. ONTWERP EN STYLING – dinsdag, 5 november 2019

Les 4. MERCHANDISE EN DE INZET VAN ZINTUIGLIJKE STIMULI – dinsdag, 19 november 2019

Les 5. PHYGITAL RETAIL – dinsdag, 26 november 2019

Woonachtig in België? Deze cursus wordt nu ook in België, in Antwerpen en omgeving georganiseerd. Kijk hier voor de mogelijkheden.

RESULTAAT

Na het volgen van deze vijf lessen ben je weer helemaal up to date. Weet je echt alles over klantreizen (customer journeys) en hoe je deze onderscheidend weet in te zetten voor jouw klantgroepen binnen jouw concept. Hoe speel je succesvol in op de behoefte van de klant? Hoe biedt je de klant een steeds relevantere en persoonlijkere ervaring?

DEELNEMEN
Voor slechts € 1.195,- exclusief btw. neem je deel aan alle vijf cursusdagen en profiteer je van de laatste retailinzichten, tips en tricks. Deze prijs is inclusief een exemplaar van het boek Prikkel de Koopknop, een lesbrief, digitale hand outs en oefeningen voor thuis. Boek je voor 15 januari 2019 dan ontvang je het boek RetailTheater als een inspirerend extraatje.

Losse lessen zijn te volgen voor € 245,-  per les. Heb je vragen? Neem gerust vrijblijvend contact met op met Carin Frijters door te mailen aan info@cfretail.nl of door te bellen met 06 22991709.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,