CF retail
Inspireert en bouwt aan onderscheidende winkelconcepten

Kruidenier in een NIEUW jasje – CF retail in de Telegraaf

11-04-2012 door

CF retail in de Telegraaf door Marisia Cardoso – 16 mei 2012

Gespecialiseerder dan gespecialiseerd

Fourniturenwinkel, rijwielhandel en kruidenier, vroeger bepaalden speciaalzaken het straatbeeld. Tot dat vele overbodig raakten door de komst van grootfiliaalbedrijven waar consumenten terecht kunnen voor veel verschillende producten. Maar een nieuw soort is bezig aan een opmars, nog gespecialiseerder dan de speciaalzaken die we al kennen. Trendwatchers en experts noemen deze ‘monowinkel’ of ‘superspeciaalzaak’ ‘Kruidenier in een NIEUW jasje’.

CF retail deelt in de Telegraaf haar visie op monowinkels

Monowinkels zijn overigens geen monobrandwinkels. Monowinkels zijn echte superspecialisten en verkopen slechts een product. Bijvoorbeeld; kaarsen, t-shirts, blouses etc. Onder de categorie monobrandwinkels vallen onder andere de Hema, H&M, ZARA etc.

“Het is best complex als je wilt overleven als monowinkel, maar je ziet de behoefte naar uniciteit en beleving groeien bij de consument. Het algemene aanbod is overal verkrijgbaar”, zegt Carin Frijters, die onder meer retailers adviseert. Zij ziet ook voordelen aan de superspeciaalzaak of monowinkel. “De ondernemer kiest bewust voor een uniek aanbod en spreekt daarmee een duidelijke markt aan.”

Klik onderstaande link aan en lees het hele verhaal;

http://www.telegraaf.nl/uitwinkelen

Tags: , , , , ,