CF retail
Inspireert en bouwt aan onderscheidende winkelconcepten

How IKEA products help you to save space?

05-02-2012 door

‘Here at Ikea we think you should always make the most of your space.’

Een digitale stunt van IKEA. Om duidelijk te maken dat de meubels en andere spullen van het woonwarenhuis helpen om ruimte te besparen, stopte de retailer een hele winkel, zo’n 2.800 producten in een banner van 300 bij 250 pixels.

Beweeg je je muis over de banner, dan worden de producten uitvergroot en zijn ze klikbaar, wat je naar de aankooppagina brengt. Niet de ideale manier om spullen te zoeken en kopen, maar wel charmant en passend bij het IKEA-concept. Laat je inspireren door deze nieuwe IKEA stunt;

 

 

De IKEA 2012 catalogus stond al in het teken van ‘A HOME DOESN’T NEED TO BE BIG, JUST SMART’. Best een logische keuze want Nederland vergrijst in rap tempo en het aantal eenpersoonshuishoudens neemt explosief toe. Het CBS voorspelt dat Nederland in 2050 3,7 miljoen eenpersoonshuishoudens telt, ruim 1 miljoen meer dan nu.  Bijna de helft hiervan zal uit ouderen bestaan. Veelal mensen met tijd, geld en behoefte aan sociaal contact.

Je zou verwachten dat woonretailers zich massaal op alleenstaand Nederland storten. Met persoonlijke aandacht, service en een collectie comfortabele en slimme ruimtebespaarders. Maar niets is minder waar. Met uitzondering van IKEA,die Small Space Living tot kunst heeft verheven.

 

Bronnen; Adweek, RETAIL2020 en Trendslator

Tags: , , , , ,