CF retail
Inspireert en bouwt aan onderscheidende winkelconcepten

PRAKTISCHE STOOMCURSUS RetailTheater najaar 2017

14-03-2017 door

Veel retailers vragen zich af: is er toekomst voor de winkel in het straatbeeld? Het antwoord is een volmondig ja. Als je tenminste het verschil maakt. RetailTheater helpt daarbij. De aangesloten retailstylisten en –specialisten werken volgens de inzichten uit het retailboek Prikkel de Koopknop. En leren jou in deze stoomcursus met relatief eenvoudige ingrepen van een winkel een ontmoetingsplaats te maken waar jouw klanten graag regelmatig terugkomen

Zo’n 70 tot 80% van de aankoopbeslissingen vindt plaats op de winkelvloer. Daar liggen dus de kansen!

PROGRAMMA

 

DE LESSEN

De lessen worden gegeven door Carin Frijters en de retailstylisten Nynke Ott of Mirjam du Maine

Les 1. Consument (stijlgroepen en klantreis) – maandag 9 oktober 2017

De hedendaagse consument wil telkens weer opnieuw verrast worden. Voor je aan de slag gaat met het ‘programmeren’ van  juiste beleving, moet je weten wie je doelgroep is. Tegenwoordig delen we consumenten steeds minder vaak in op basis van feitelijke kenmerken zoals leeftijd, woonplaats en opleidingsniveau, maar op basis van wat ze belangrijk vinden in het leven. Het gaat over levensstijl smaak, over waardes en dat soort zaken. Deze eerste les gaan we dieper in op hoe je helder in beeld krijgt voor wie jij aan de slag gaat. Ook kijken we naar de klantreis. Waar zoekt jouw klant inspiratie? Waar moet je te vinden zijn? Welke service verwachten ze op welk moment?

Les 2. Retailstyling (winkelontwerp) – maandag 30 oktober 2017

De manier waarop jij je winkel indeelt, is ontzettend belangrijk. Het bepaalt hoe klanten zich langs jouw producten bewegen. Tegelijkertijd zijn er in iedere winkel vaste plekken waar mensen zich op een bepaalde manier gedragen, of waar ze zich van nature naartoe bewegen. Met retailstyling leer je niet alleen hoe dat werkt, je leert bovendien hoe jij je klant kunt sturen. We gaan dieper in op winkelzones (denk aan passen, wachten voor een kassa of op een andere plaats, hoe ga je om met click & collect?) en hoe je dit vertaalt naar een goede layout waarmee je direct aan de slag kan. Ook leer je hoe je rekening houdt met zichtlijnen en hotspots en hoe je deze goed inzet.

Les 3. Retailmerchandise door merchandise-experts  – maandag 13 november 2017

Zodra je weet hoe je winkel eruit ziet, is het tijd om na te denken over de manier waarop je jouw producten presenteert. Hoe je dat het beste kunt doen, hangt voor een groot deel af van de stijlgroep(en) die je bedient. Spelen je producten de hoofdrol, of is jouw manier van presenteren zelf ook een belangrijk element in jouw theater? Hoe bouw je een presentatie op en hoe ga je om met hotspots, die plekken in je winkel die extra omzet kunnen leveren?


DATA EN TIJDEN

De praktische stoomcursus vindt plaats op verschillende inspirerende locatie’s in Nederland waaronder Nieuwegein, Breda en Utrecht.

NAJAAR 2017                                                                                                                                

Op maandag 9 oktober, maandag 30 oktober en maandag 13 november 2017 van 10.00 uur tot 16.00 uur op verschillende inspirerende locaties in Nederland.

VOOR WIE?

Voor interieurstylisten die graag in retail aan de slag gaan en voor iedere retailprofessional, van winkelier tot brand manager en van stylist tot verkoopmedewerker.

DOOR WIE?

Onze professionals van RetailTheater werken stuk voor stuk volgens de principes van het retailboek Prikkel de Koopknop. Per cursusdeel kijken we welke praktijkprofessional het beste kan worden ingeschakeld.

AANTAL DEELNEMERS

Om voldoende persoonlijke aandacht te kunnen schenken aan alle individuele deelnemers is er gekozen voor een maximale groepsgrootte van 12 deelnemers. De cursus vindt plaats vanaf 8 deelnemers.

INNERLIJKE MENS

Koffie, thee een lekkernij en tussen de middag een lunch met boerenboterhammen en biologische sappen zijn inbegrepen in de cursusprijs.

DE EXTRA’S

Zodra je je hebt aangemeld ontvang je een exemplaar van het boek RetailTheater – het praktische vervolg op Prikkel de Koopknop ter waarde van 29,- euro geheel gratis. Voorafgaand aan de les ontvang je ter voorbereiding een praktische lesbrief en na afloop van iedere les een digitale hand-out van de behandelde lesstof. Zodat je ook terug thuis eenvoudig aan de slag kunt. Zoals je hierboven hebt kunnen lezen, wordt er voor de lunch gezorgd.

INVESTERING EN VROEGBOEKKORTING

Boek je via deze website dan ontvang je maar liefst 50 euro vroegboekkorting en betaal je geen 745,- euro maar slechts 695,- euro per persoon voor de gehele praktische driedaagse stoomcursus. Aanmelden kan via  info@retailtheater.nl

IN-COMPANY

Uiteraard is het ook mogelijk om deze training in je eigen winkel of samen met collega-winkeliers in je eigen straat of winkelcentrum te organiseren. Voor meer info, neem contact op met Carin Frijters van RetailTheater via carin@retailtheater.nl en 06 22991709.

OVER RETAILTHEATER

Om van een ‘space’ een ‘place’ te kunnen maken, moet je als retailer vandaag de dag echt meer in huis hebben dan ‘een beetje weten wat klanten willen’. De veranderingen in de wereld gaan zo snel, dat bijhouden bijna een onbegonnen taak is voor een individu. Het is precies de reden dat we RetailTheater zijn begonnen. Een boek, een netwerk én een online inspiratiebron, echt omnichannel. Als netwerk met professionals kunnen we met de juiste mensen op de juiste plek wél het verschil maken voor onze klanten. Neem ook een kijkje op www.retailtheater.nl om kennis te maken met de professionals en de werkwijze van RetailTheater.

RetailTheater is een initiatief van CF retail

Tags: , , , , , , , , , , , ,