CF retail
Inspireert en bouwt aan onderscheidende winkelconcepten

Reviews lezers Prikkel de Koopknop

07-11-2011 door

Het boek Prikkel de Koopknop met de nieuwe spelregels binnen de retail werd gelanceerd in 2012 en beleeft na een lovend ontvangst nu al de tweede herziene druk met nog meer tips, nieuwe ontwikkelingen en inspirerende cases. Deze trailer laat zien hoe anderen zich lieten inspireren door Prikkel de Koopknop.

‘Een inspirerend, maar vooral zeer divers en oorspronkelijk handboek voor allen die zich bezig houden met het (op)nieuw vormgeven van bestaand stedelijk gebied. De fysieke winkel blijft daarin de motor van iedere ontwikkeling. Ik heb het boek al bij meerdere beleggers en ontwikkelaars onder de aandacht gebracht.’

 Maarten Brillenburg Wurth, architect MBW architecten

‘Get the right people on the bus, the wrong people off the bus and get the right people in the right Seats before you worry about where you are going to drive the bus.” Prikkel de koopknop gaat uitgebreid in op bovenstaande quote. Retailen 3.0 is veel meer dan alleen een winkeltje hebben. Het vraagt om continue prikkeling van de klant. Carin Frijters beschrijft aan de hand van praktische voorbeelden hoe je je klant verrast en je concept constant aanscherpt en fris houdt. Een fantastisch boek om nieuwe ideeën op te doen, maar bovenal hét naslagwerk voor iedere retailer als je het mij vraagt.’

Stephanie van Woensel, communicatieadviseur Inretail

‘Over de onderwerpen Management, Marketing, economie, etc. zijn bibliotheken vol geschreven, echter over ‘neuro-retail verkoop’ voor zover ik weet weinig of niets. Prikkel de koopknop is nog de enige in haar soort. Een zeer leesbaar boek, ook voor mensen die niet graag lezen. De lezer proeft onmiddellijk dat het geschreven is door iemand die met beide benen in dit vak staat. Hoog waarheidsgehalte.’

Pieter Timmers, entrepeneur Forward Management

‘Het boek geeft een overzicht van de totale proces en aanpak om in de retail onderscheidend te zijn en de consument te prikkelen. Elk hoofdstuk is prima om apart te lezen- mocht je niet alles willen lezen- en  samen met de speelse opmaak maakt dat je het leest als een tijdschrift.  Samenvattingen per hoofdstuk maken dat je even snel terug kunt kijken, de ervaringen van ervaringsdeskundigen zijn inspirerend. Kortom een aanrader !’

Sonja Vernimmen, Keurmerkstylist Interior4U

‘Winkeliers moeten met nieuwe inzichten en moderne technieken weer de spreekwoordelijke kruidenier van om de hoek worden, die precies weet wat meneer X en mevrouw Y nodig hebben en daarop anticiperen. Prikkel de Koopknop legt met veel praktische voorbeelden uit dat dit allerminst een utopie hoeft te zijn.’

Geert Degrande, Press & Communication Officer Fun Belgium

‘Carin Frijters beheerst het retailspel als geen ander. Door de bijzondere cover van het boek en de sterk visuele lay-out prikkelt ze de koopknop bij onze studenten: minor concepting & retail formats. Het overbrengen van kennis en de ontwikkeling van een intellectuele houding en vaardigheden op het gebied van shoppermarketing is nog nooit zo makkelijk en inspirerend geweest!’

Hella Dankers, docent Hogeschool Rotterdam

‘Carin heeft met Prikkel de Koopknop een boek geschreven dat leest zoals ik het liefste ?verdwaal?: vol prikkels, verleidingen en waardevolle vondsten. Naar mijn idee bovendien ook bijzonder waardevol voor branches anders dan de retail. Zolang je klanten verleidend wilt bedienen is dit een bron van inspiratie.’

Erik Vos, Creatief adviseur Jaarbeurs Utrecht en zelfstandig ondernemer Volgens Vos

Tags: , , ,