CF retail
Inspireert en bouwt aan onderscheidende winkelconcepten

Prikkel de Koopknop NIEUWS

29-11-2017 door

In een paar jaar tijd is hier alweer de derde druk van Prikkel de Koopknop! Met geactualiseerde informatie en nieuwe inspirerende cases uit de praktijk. Naar bestelpagina.

Dagelijks zie je berichten over de veranderde retailwereld die beleving moet bieden. Retailen gaat tegenwoordig over zoveel meer dan producten en toch maken de meeste retailers zich eigenlijk alleen maar druk over de handel en niet over een holistische aanpak om de klant een naadloze ervaring te bieden tijdens zijn klantenreis. Dit boek dat alweer zijn derde druk beleeft, helpt retailers het heft in eigen hand te nemen in een tijd waar de ontwikkelingen in retail razendsnel gaan en op internet kopen nóg normaler is geworden dan het een paar jaar geleden was.
Aan de retailer de taak om consumenten te prikkelen en hun koopknop te raken. Verleiden, verkopen en verbinden, daar gaat ‘Prikkel de Koopknop’ over. Zodat je omzet kunt blijven genereren.
In deze derde geactualiseerde druk vind je nieuwe cases zoals HKMX en JŪTTU, nieuwe onderzoeksmethoden en een uitgebreide updates over technologie en de werking van de koopknop (neurmarketing). Echt alles komt aan bod: van klant en concept tot ontwerp, winkelindeling en retailmerchandise. Met veel nieuwe tactieken om ‘van je space een place te maken’. Je leert hoe je de consument kunt prikkelen met de juiste inzet van een zintuiglijk profiel van retailtechnologie, instore communicatie, licht, kleur, geluid en geur. Theorie en praktijk, vullen elkaar aan. Kortom, een onmisbaar retailboek waarin inspirerende cases, actuele strategieën en de visie van experts elkaar afwisselen.

Aan het woord komen onder andere Philips Retail Lighting, Kega, MOOD Media, Materia, Diebold Nixdorf, Breque Consultancy, Branddoctors, Apha One, Trendslator, Sizzer, Annindriya, GfK en Creatieve Kwesties.

‘Prikkel de Koopknop’ met een voorwoord van ‘retailgoeroe’ Rupert Parker Brady is een must read voor retailers, formulemanagers, marketingmanagers, fabrikanten, stylisten, merchandisers, ontwerpers en eigenlijk voor iedereen met een passie voor retail en zich bewust is van de noodzaak om te veranderen.

Na een lovende ontvangst van de eerste twee drukken hier dan een derde geactualiseerde druk met onder andere:
* Hoe prikkel je die koopknop? Nieuwe inzichten in neuromarketing.
* ‘Phygital retailing’: de digitale en fysieke wereld vloeien in elkaar over.
* Hoe maak je de klantreis van de continu veranderende consument zo optimaal mogelijk?
* Nieuwe cases van onder andere Rapha Cycle Club, HKMX (het nieuwe athleisure concept van Hunkemöller), Ace & Tate en JUTTŪ.
* De vele mogelijkheden van retailtechnologie op een rij, inspirerende voorbeelden voor zowel grote ketens als voor de MKB’er.
* Een uitgebreide infographic van Mood Media met elementen waarmee je volgens consumenten de beleving in de winkel positief kunt beïnvloeden.
* Weet hoe je klant (onbewust) kijkt en denkt: Consumatics en Retail Design Lab vertellen over nieuwe vormen van consumentenonderzoek.
* Extra QR-codes en nieuwe links naar inspirerende filmpjes.

Bestellen kan hier!