CF retail
Inspireert en bouwt aan onderscheidende winkelconcepten

MASTERCOURSE de Winkel als THEATER 2017/ 2018

02-07-2017 door

Start najaar 2017: 10 lessen vanaf vrijdag 29 september 2017 tot en met zaterdag 3 maart 2018

Voorjaar 2017: 10 lessen vanaf vrijdag 10 maart 2017 tot en met zaterdag 8 juli 2017

– Inschrijving geopend

Een succesvol retailconcept neerzetten? Dat betekent continu je klant prikkelen en inspelen op snel veranderende omstandigheden. Hoe jij een onderscheidend concept kunt creëren voor jouw winkel of formule leer je in deze mastercourse. Heb je weinig tijd, maar wil je wel op de hoogte blijven? Deelnemen aan losse lessen behoort ook tot de mogelijkheden.

LEER VAN DE EXPERTS

Tijdens 10 bijeenkomsten leer je direct van een gevarieerd gezelschap retailexperts over de verschillende aspecten van het ontwikkelen van een onderscheidend concept en het vertalen ervan naar de winkelvloer. Aan bod komen onder meer de veranderde consument en zijn koopgedrag, de klantenreis, het retailconcept en vooral ook de inzet van stimuli als retailtechnologie, instore communicatie, licht, kleur, geluid en geur – stimuli die de bewuste én onbewuste zintuigen prikkelen.

Je krijgt bruikbare tips en tricks en leert van de best practises die de experts met je delen. Natuurlijk ga je aan de slag met je eigen case. Aan het eind van de mastercourse geef je een presentatie van jouw conceptkeuzes en weet je uiteen te zetten op welke visie je concept gebaseerd is en hoe je die vertaalt naar de winkelvloer.

PROGRAMMA

Aan bod komen onder meer;

#Welke trends liggen ten grondslag aan je concept?

#De veranderde consument en zijn koopgedrag

#Hoe koopt de zappende consument?

#De koopbeslissing neem je niet met je hoofd!

#Van winkelstraat tot kassa aanslag, wat maak je als klant mee?

#De winkel ontleedt; van retailconcept naar praktische invulling

#Hoe maak je nu de juiste omnichannel keuzes? Keuzes die naadloos aansluiten bij jouw consument?

#Hoe bouw je een uniek zintuiglijk profiel? Zelf aan de slag met de inzet van bewuste en onbewuste zintuiglijke stimuli, en het samenspel tussen deze stimuli, zoals retailtechnologie, instore communicatie, licht, kleur, materiaal, geluid en geur.

Les 1. (vrijdag 29 september 2017 van 13.00 tot 17.00 uur)

KICK OFF door Carin Frijters

Les 2. (vrijdag 13 oktober 2017 van 13.00 tot 17.00 uur)

TRENDS, IDENTITEIT EN CONCEPT door Erik Gille of Irene Koel en Carin Frijters

Les 3. (vrijdag 3 november 2017 van 13.00 tot 17.00 uur)

CONSUMENT EN CONCEPT door Femke Cuijpers of  Diana Venneman en Carin Frijters

Les 4. (vrijdag 17 november 2017 van 13.00 uur tot 17.00 uur)

RETAILSTYLING EN RETAILMERCHANDISE door Carin Frijters

Les 5. (vrijdag 1 december 2017 van 13.00 tot 17.00 uur)

VIRTUAL REALITY, TECHNOLOGIE EN INSTORE COMMUNICATIE door Rene Spaanderman en Carin Frijters

Les 6. (26 januari 2018 van 13.00 uur tot 17.00 uur)

ZINTUIGLIJK PROFIEL DEEL 1; GEUR door Tanja Deurloo en Carin Frijters

Les 7.  (vrijdag 16 februari 2018 van 13.00 uur tot 17.00 uur)

ZINTUIGLIJK PROFIEL DEEL 2; GELUID door Thomas van Straaten en Carin Frijters

Les 8. en les 9. (vrijdag 12 januari 2018 van 9.30 tot 17.00 uur)

ZINTUIGLIJK PROFIEL DEEL 3; LICHT, KLEUR EN MATERIAAL door Jella Segers Brechje Vissers en Carin Frijters

Les 10. (zaterdag 3 maart 2018 vanaf 10.00 uur)
EINDPRESENTATIE deelnemers aan Carin Frijters en vakjury.
Les 11. (vrijdag 15 december 2017)

JE WINKEL ONLINE door Anna Borsboom en Carin Frijters

ONTDEK EN VERZILVER NIEUWE KANSEN DOOR IN TE SPELEN OP DE VERANDERDE MARKT EN HAAR CONSUMENT.

VOOR WIE?

Deze mastercourse is bedoeld voor iedereen met een passie voor retail die onderscheid wil neerzetten voor zijn klanten: retailers, fabrikanten, formule- en marketingmanagers, shoppermarketeers, ontwerpers, visualmerchandisers, stylisten en alle andere winkelbouwers.

PRAKTISCH

Deze dagen vinden plaats op verschillende inspirerende locaties in Nederland (o.a. Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven). Na afloop van de mastercourse ontvang je een certificaat van deelname.

Gehele lesdagen zijn altijd inclusief een passende lunch.

Informeer geheel vrijblijvend naar de beschikbare plaatsen en de mogelijkheden door te mailen met info@cfretail.nl

DEELNAMEKOSTEN & AANMELDEN

Deelnamekosten bedragen € 2.645,– p.p. (excl. BTW). Je kunt je rechtstreeks aanmelden of door een mail met je gegevens te sturen aan info@cfretail.nl

De prijs is inclusief een exemplaar van Prikkel de Koopknop, voorafgaand aan iedere les een digitale lesbrief en een compacte hand out van alle presentaties na afloop van iedere les, koffie, thee, lekkernij en een passende lunch bij de genoemde dagprogramma’s. Eventuele aanvullende literatuur, interessante websites of social media adressen, handige online weetjes, event suggesties en oefenmateriaal ontvang je tijdens de course.

LOSSE LESSEN

Het is ook mogelijk om de negen individuele lessen uit het programma los te volgen. Voor slechts    € 359,- word je in een dagdeel bijgespijkerd over de diverse onderwerpen.

REVIEWS DEELNEMERS

Zij gingen je voor. Wat hebben zij geleerd en ervaren?

‘Tijdens deze Mastercourse komt het boek echt tot leven. Diverse experts, mensen met de kennis uit het boek, komen live hun kennis delen en je kunt zelf veel verdieping aanbrengen.’
Alexandra Kox- Rinner,  ‎Docent Small Business & Retail Management, Fontys Hogescholen

‘De mastercourse vond ik een zeer inspirerende en leerzame training. Deze training is direct toepasbaar in de praktijk en laat goed zien welke invloeden er allemaal zijn op een formule of winkelconcept. Verder word je snel meegetrokken in het enthousiasme van de verschillende experts en niet te vergeten de expertise en de passie van Carin zelf, die je graag persoonlijk ondersteunt bij jouw specifieke vraagstukken.’
Martijn Kip, Winkelspecialist formule ontwikkeling bij Praxis DIY

‘Leuke, inspirerende training met professionals, die ieder op hun eigen vakgebied wat in beweging zetten! En altijd op een unieke plek, waar veel te kijken en te leren is.
Anne de Kooter, Marketing & Sales Manager bij Dr. Hauschka Cosmetica  ‎

‘Wil je zelf ook weer even geprikkeld worden en op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen in retail, dan is de mastercourse Prikkel de Koopknop een goede start. Ik kijk na de mastercourse met andere ogen naar mijn winkel, kritischer. De experts van allerlei verschillende gebieden, zoals technologie, geluid, geur, kleur geven inzicht in de mogelijkheden en hoe je die kunt vertalen naar je eigen bedrijf. Ik ben er zelf erg op vooruitgegaan.’
Bianca Rosenboom, Senior Stylist Berden mode

‘De mastercourse lessen zijn op zichzelf al een innovatieve conceptbeleving. De wijze waarop de lesstof wordt gepresenteerd, de inspirerende omgeving waar deze vaak gegeven wordt, de wetenschappelijk kennis, deskundigheid en passie van de experts maken dat dit een ver boven de middelmaat uitstijgende retailexperience is.’
Karin Wessels, Marketingmanager Livera

‘Om mijn klanten nog beter te kunnen inspireren en adviseren in de huidige, snel veranderende markt heb ik de mastercourse ‘De winkel als theater’ gevolgd. Een feest der herkenning, inspiratie en inzichten. Vaak op verrassende locaties met gepassioneerde experts.’
Nynke Ott, stylist/ondernemer Etalageburo CreaVision

‘De mastercourse De winkel als THEATER daagt je uit om kritisch te kijken naar de fundering van je eigen concept. In de cursus worden alle elementen van een goed winkelconcept bij de kop gepakt. Dat stelt je in staat om zelf het hele concept te vormen, met alle benodigde elementen, op basis van weloverwogen (theoretisch) onderbouwde keuzes.’
Sietske van Geel, ‎Projectmanager retail Leger des Heils ReShare

Meer tips en ervaringen van eerdere deelnemers:

Retailtips #1: wat voelt, ruikt en ziet de klant?

Retailtips #2: stap voor stap naar een sterke winkelformule

Retailtips #3: hoe pas je kleur en muziek toe in je winkel?

Retailtips #4: why, what & how

Retailtips #5: retail in het onderwijs

Retailtips #6: gluren bij de buren

Retailtips #7: je winkelconcept onder de loep

Retailtips #8: theater maken op de B2B-markt

Retailtips #9: groen in retailstyling

Retailtips #10: beleving in de bruidswinkel

Deze bedrijven gingen je voor:    

Koninklijke Auping, De Rode Pannen, B&K kookwaren, Top Vision, Centrummanagement Breda, Praxis, Kruidvat AS Watson, Optitrade, Service Apotheek, Karwei, van Reincke, MDJ Communicatie, Virupa, Fontys Hogescholen (Small Business & Retail Management), Stijl retail design, Nimeto, Dr. Hauschka Cosmetica, Livera, Etalageburo CreaVision, Leger des Heils ReShare, Sint Lucas, Zo Hip, Brandstore, Blokzijl, Veris Bouwmaterialen, Dutch Independent Retail, Horizon College, 5th Fashion, Ippy Juwelier, Store3D, SPS paint BV, Berden Mode en Interieur, Just Brands, Agri Retail, MBO Landstede, Mediapartners, en MBW architecten.

‘Prikkel de Koopknop’ is geschreven door Carin Frijters, retailadviseur en oprichter van CF retail. Dit retailadviesbureau inspireert en bouwt samen met de retailer aan onderscheidende winkelconcepten. 

Voor meer informatie over de inhoud van de lessen mail info@cfretail.nl of bel 06 22991709.

MEDIAPARTNERS

         

 

           

 

                

 

 

 

 

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,