CF retail
Inspireert en bouwt aan onderscheidende winkelconcepten

[INSPIRATIE: NIKELAB]

10-03-2017 door

NikeLab een krachtige vernieuwer

Op dit moment zijn er negen NikeLabs geopend, onder andere in New York, Hong Kong, Shanghai en Londen. Hier worden de fysieke winkels verweven met een digitale experience.

Een van de speerpunten binnen de winkels van Nike is maximale flexibiliteit. Door de inzet van super betaalbaar materiaal, in dit geval karton/beeboard, is de look & feel van Nike Lab NYC sneller dan ooit aan te passen aan de inzichten die ontstaan uit de dagelijkse klantcontacten.

 

Co-learning, try and error, in het bijzijn van de klant. Bereid zijn om samen met de klant te ontdekken dat zaken niet werken, beter kunnen, om deze vervolgens direct bij te sturen. Het ontwerpproces van dit concept/de winkel lijkt daardoor haast fluïde te worden. Zo speelt Nike met dit initiatief naadloos in op de snel veranderende consument en laat zien dat ze begrijpen dat verandering de enige constante is die werkt.

Nike is al geruime tijd bezig met co-creatie en heeft ook de Nike+ Fuel Lab geopend in San Fransisco. In deze testomgeving kunnen wetenschappers, consumenten en atleten producten uitgebreid testen.

Een retail lab kan allerlei vormen aannemen. En of je nu wel of geen techniek toepast, het gaat erom dat je jouw publiek weet te boeien. Waarbij er één belangrijk doel wordt nagestreefd; het tot leven brengen van je concept. Ook dichterbij huis wordt er steeds vaker geëxperimenteerd met labs. Onlangs opende Store of the Future een lab in New Babylon Den Haag zijn deuren. Wat ons betreft absoluut een bezoek waard.

Mastercourse De Winkel als THEATER

Wil jij ook aan de slag met de nieuwe retail spelregels? Schrijf je dan nu in voor deze mastercourse;

Lees meer over de mastercourse

Meld je aan!

Deze bedrijven gingen je o.a. voor:

Karwei, The Glassstory, La Bottega (high end fashion), Auping, Praxis DIY, AS Watson (o.a. Kruidvat en Trekpleister), Fontys Hogescholen (Small Business & Retail Management), Stijl Retail Design, Dr. Hauschka Cosmetica, Livera, Etalageburo CreaVision, Leger des Heils ReShare, Sint Lucas, Zo Hip, Brandstore, Blokzijl, Dutch Independent Retail, Horizon College, 5th Fashion, Ippy Juwelier, Store3D, SPS verf, Berden Mode en Interieur, Just Brands, MBW architecten, Wijzingroen.

Stoomcursus RetailTheater

Weinig tijd of wil je nog niet meteen aan de slag met deze intensieve mastercourse? Op 23 januari start ook de praktische stoomcursus van drie lessen naar aanleiding van het boek RetailTheater – het praktische vervolg op Prikkel de Koopknop. Deze meer praktische training leert je met relatief eenvoudige ingrepen van een winkel een ontmoetingsplaats te maken waar jouw klanten graag regelmatig terugkomen. Een combinatie van korte theorieblokken en lekker zelf aan de slag gaan.

Ook bouwen aan een meer onderscheidend winkelconcept? Neem dan contact op met Carin Frijters 
van CF retail voor een vrijblijvend gesprek via info@cfretail.nl of 06 22991709.

Tags: , , , , , , , , ,