CF retail
Inspireert en bouwt aan onderscheidende winkelconcepten

MOVE – Beleven en inspireren – Jannissima Concept Store

08-01-2012 door

Carin Frijters van CF retail bezocht onlangs Eindhoven en was blij verrast. Ons eigen Eindhoven is immers niet voor niets uitgeroepen tot ‘Beste Binnenstad van 2011- 2013’. Volgens Ruper Parker Brady, hoofdredacteur Retail Visie, ‘Is er de afgelopen 10 jaar geïnvesteerd in het op orde krijgen van de basis en het verdiepen van de oorsprong. Eindhoven is nu een aantrekkelijke binnenstad met onderscheidende evenementen als Dutch Design Week, Glow en STRP Festival.’

Lees hierover meer in de onlangs verschenen Retail Visie met als thema; DE KUNST VAN HET VERLEIDEN.

Een van de winkels die mijn persoonlijke aandacht trok tijdens dit bezoek aan Eindhoven is Jannissima.

Jannissima, Jannita van den Haak, maakt gebruik van projectie in haar etalage. Niet alleen leuk maar ook eenvoudig, creatief en eigentijds. Een gemiddelde voorbijganger kijkt namelijk slechts 7 seconden naar een etalage. Hoe verbetert u dit? Onder andere door de toevoeging van projectie, beweging en licht verbetert u niet alleen de STOPKRACHT van uw etalage maar neemt de kans om van een ‘passant’ een ‘klant’ te maken toe.

Kijk hier naar een goed voorbeeld van projectie in de etalage van Jannissima, ‘MOVE gespot door CF retail’

 

 

De Jannissima Concept Store, winnaar van de Design in Detail Award 2010,  presenteerde onlangs tijdens de Dutch Design Week wederom een afwisselend programma. Deze keer was het thema “Openhartig!”. Verschillende inspirerende sessies waarin de ontwerpers, vertegenwoordigd in de store, hun collecties & ontwikkeling op een eigenwijze presenteren. Het eigenzinnige winkelontwerp dat volledig flexibel is, is van de hand van ontwerper Jan Hein van Stiphout.

Jannita over haar Concept Store

‘Onze ontwerp initiatieven en winkel concept zijn een uitdrukking van individualiteit en creativiteit. Soms innovatief en soms traditioneel, maar altijd een unieke plek voor “slowing down”. Wij vertegenwoordigen een winkel die erin slaagt onze waardes en kwaliteit van advies ook in deze moderne gehaaste tijd hoog te houden. Wij streven er naar moedig te zijn en hebben een ongewoon retail concept. We doorbreken de traditionele regels van een lifestyle winkel en geven deze een nieuwe context.’

Jannissima is de winnaar van de “publieks prijs” van de Dutch Design Award in 2006 met haar chique backpack special voor vrouwen. Zij kreeg een speciale vermelding op de ISPO Europese Fashion Award Duitsland in 2007. In 2008 is ze geselecteerd als een finalist op de Diesel International Talent Support in Italië met reistassen van haar merk ‘Velina Volante’.

Nieuwsgierig? Je kunt Jannissima, de winkel van Jannita van den Haak vinden aan de Nieuwe Emmasingel 20 in Eindhoven.

Tags: , , , , , , , , , ,