CF retail
Inspireert en bouwt aan onderscheidende winkelconcepten

A Start UP store – gaat ‘slechts’ 3 dagen dicht voor een volledige winkel ‘make over’

09-11-2011 door

‘A Start UP store’ is een innovatief retail concept dat gespot is in het Chelsea district in NYC. Of mogen we dit een zelfs een nieuw retail businessmodel noemen?  Het helpt startende retailers in NYC door hen letterlijk een fysiek podium, lees winkelomgeving, aan  te bieden waar zij hun verhaal kunnen vertellen en hun producten kunnen uitstallen.

Rachel Shechtman, ondernemer en initiatiefnemer van ‘A Start UP store’, wil de winkelomgeving en de producten met het bijbehorende verhaal iedere vier tot zes weken compleet anders laten zijn. Net als in een gallery! Ambitieus? Ik denk het niet. Om dit te realiseren is Rachel een partnership aangegaan met Architizer. Rachel wil met dit nieuwe initiatief de mogelijkheden van internet, de fysieke winkelcommercie en het bouwen van een community, bij elkaar brengen. Na pop up winkels is dit een relatief nieuwe retail ontwikkeling om goed te blijven volgen.

Bekijk hier de video en ontdek de opbouw van de eerste ‘A Start UP’ winkel in New York City;

 

 

De officiele opening van ‘A Start UP store’ is op 1 februari. Deze keer is het thema ‘The Love Store’. Best logisch toch in de Valentijns maand. Retail is ook geen ‘hocuspocus’.

Ook in Nederland zijn er al soortgelijke initiatieven te zien. Denk aan de ‘You Are Here’ conceptstore in Eindhoven maar ook aan ‘De Etalage’ in Dordrecht. Snel wisselende collecties, gebruik maken van inspirerende thematieken, een passende winkelomgeving. Dit initiatief is wat mij betreft geen wens meer maar een must anno retail 2012.

Website; www.astartupstore.com

Bron; Springwise 

Tags: , , , , , , , ,